عجایب باستانشناسی

عجایب باستانشناسی

مدجای کلمه ایست عبری که به سربازان ومحافظان فرعون اطلاق می شده .این وبلاگ برای کمک به ارتقای فرهنگ و تاریخ جهان نگاشته شده است
عجایب باستانشناسی

عجایب باستانشناسی

مدجای کلمه ایست عبری که به سربازان ومحافظان فرعون اطلاق می شده .این وبلاگ برای کمک به ارتقای فرهنگ و تاریخ جهان نگاشته شده است

در جستجوی جام مقدس




شاید کسی نداند دلیل اختلاف بلند مدت بین ایران و غرب از کجا سرچشمه می گیرد ، در دوره های مختلف زمانی ، فیلمها و تفسیرهای متفاوتی از ایرانیان اعصار گذشته ، ساخته و پرداخته شده است ، در برخی از حالتها ایرانیان مردمی خشن ، بیرحم ، و خونریز و در برخی زیرک و کاردان معرفی می شوند ، سالها تلاش شده است که راز این اختلاف از کجا نشات می گیرد و ریشه ان از کجاست و منشا ان چه کشورهایی هستند ، کشورهایی که شاید هم اکنون هیچگونه جنگ و یا کینه و کدورتی در این زمان با یکدیگر ندارند . شاید برخی اسکندر مقدونی را نابود کننده یکی از درخشانترین دوران امپراطوری ان زمان قلمداد کنند ، ولی دلایل حمله اسکندر مقدونی به خاک ایران را نمی توانند بپذیرند ، و وی را یاغی و جاه طلب معرفی میکنند ، ولی این موضوع را باید پذیرفت که درست است که امپراطوری ایران  یکی از درخشانترین تمدن ها  بود ولی توسط یکی از قدرتمندترین و بزرگترین شاهزادگان ان دوران مورد حمله قرار گرفت ، البته پادشاهی که دلایلی را در مورد حمله به ایران ، برای خود داشت . که برای خیلی ها پذیرفته شده نیست . بخشهایی که بعد از مطالعه ان به نکات مهمی پی برده می شود ، عملا یک راز را بر ملا می کند ، این نوشته محتوی یک راز پنهان است ، رازی که قرنها بعد از وقوع ، آشکار گشته است .

دوستان عزیز وب می توانند نظرات خود را در مورد این مطلب در قسمت نظرات مطرح کنند در ضمن از عزیزانی که مایل به همکاری با "وب عجایب باستانشناسی" می باشند دعوت به عمل می آید .


معراج مرجانی  ( Meraj Marjani  )


marjani.meraj@gmail.com


www.medjai.blogsky.com




اسکندر مقدونی ( الکساندر )


در جستجوی جام مقدس



ایسوکراتس ، سخنور یونانی در سال ۳۸۰    ق. م گفته است : “ برای ما که در زندگی خصوصی خود فکر میکنیم بربرها فقط برای بردگی خانگی شایسته هستند ، شرم آور است که به سیاست عمومی خود اجازه دهیم تا این اندازه متحدانمان از سوی آنها به اسارت و بندگی گرفته شوند .” یونانیان باستان همه غیر یونانیان را بربر میدانستند ، اما در این مورد خاص منظور ایسوکراتس ، ایرانیان است که در آن زمان شاهنشاهی  آنها بزرگترین امپراطوری تاریخ بشر بود و در غرب از آسیای صغیر ( ترکیه کنونی ) و در شرق تا مرزهای هندوستان را در بر میگرفت . این سخنان بخشی از سخنرانیهای متعدد سخنور یونانی خطاب به دولت – شهرهای یونانی است که پیوسته در حال جنگ با یکدیگر بودند تا نزاع را کنار بگذراند و برای مبارزه با ایران متحد شوند . ایسوکراتس ادعا میکرد که ایرانیان بزدل و زن صفتند و شایستگی جنگی ندارند . بنابراین یونانیان برای غلبه بر ایشان دچار مشکل چندانی نخواهند شد .




ایسوکراتس ( سخنور یونانی )


ایسوکراتس در اهانت و تحقیر خود نسبت به ایرانیان تنها نبود . ارسطو ، فیلسوف مشهور آتنی نیز اعتقاد داشت که بربرها ، که ایرانیان برجسته ترین آنها بودند ، “ طبیعتا برده “ هستند . ارسطو در کتاب سیاست خود مینویسد : نمیتوان انکار کرد مردمانی وجود دارند که هر جا هستند برده اند و مردمان دیگری که هرگز در هیچ جا برده نیستند . این در مورد نجیبزاده ها نیز صدق میکند . نجیبزاده گان ما نه تنها در کشور خود بلکه در تمامی جهان خود را اصل و نسب دار میدانند ؛ در حالی که بردگان فقط در کشور خودشان با اصل و نسب هستند . فیلسوف بر پایه این فرضیه به این نتیجه میرسد که حکومت یونانیان بر بربرها کاملا طبیعی است حال آن که بیگمان حکومت بربرها بر یونانیان غیر طبیعی است . وقتی ارسطو به مقام آموزگاری اسکندر ، شاهزاده مقدوی که بعدها در سال ۳۴۲ ق.م لقب “ بزرگ “ گرفت ، رسید ، پیشداوریها و تعصبات ضد ایرانی خود را به او تلقین کرد . کمتر از یک دهه بعد ، وقتی اسکندر به ایران یورش برد و سرانجام تسخیرش کرد ، کلمات استاد خویش همچنان در ذهنش تازه بود . اندیشه بی ارزش بسیاری از یونانیان نسبت به همسایگان شرقی خود ، بیش از یک قرن دو ملت را در بدگمانی ، دشمنی و جنگ ادواری نگاه داشت . سابقه روابط ایران و یونان به سالهای اولیه بنیان گذاری امپراطوری ایران توسط کورش بزرگ ، نخستین فرمانروای دودمان هخامنشی در میانه سده ششم قبل از میلاد ، باز میگردد . کورش شهرهای یونانی امتداد ساحل دریای اژه در آسیای صغیر را که یونانیان ایونیه میخواندند فتح کرد و در آغاز سده پنجم ، داریوش و خشایارشا ، شهریاران ایران ، به خاک اصلی یونان هجوم بردند . یونانیان این حملات را دفع کردند ، اما نفرت ، توطئه و کشتار میان ایرانیان و یونانیان تا یک قرن بعد ادامه یافت . پس عجیب نیست اگر در اثر ایسوکراتس و ارسطو تقریبا تمام یونانیان ، ایرانیان را دشمنان خونین سنتی خود تلقی کنند و اندیشه جنگی تمام عیار با ایران برای یونانیان هم موجه و هم جذاب به نظر آید .

پیوند جدایی ناپذیر یونانیان و ایرانیان

از آن جا که تاریخ و سرنوشت یونانیان و ایرانیان طی   دو قرن کاملا درهم تنیده و گره خورده است ، برای مورخان جدید و دانشجویان غیر ممکن است که بتوانند تاریخ و فرهنگ یکی‌ از این دو ملت را بدون بررسی ملت دیگر مطالعه کنند  .  متاسفانه ،  از  لحاظ ایرانیان ، فرایند این تاریخ تقریبا همیشه به زیان ایشان تفسیر شده ، چون بیشتر منابع  تاریخی‌ باستانی باقی‌ مانده   درباره ایران آن روزگار ، توسط یونانیان نوشته شده است  . گزافه آمیز ترین و عین  حال موثق ترین این نوشته ها کتاب “ تواریخ “ نوشته هرودوت  مورخ یونانی قرن پنجم ق  . م  است  که به شرح نبردهای  ایرانیان و یونانیان تا روزگار نویسنده اختصاص دارد . نویسندگان دیگر ی که کتاب هایشان حاوی اطلاعاتی‌ درباره تاریخ و فرهنگ  ایران  است عبارتند از : گزنفون ) سده چهارم ق . م ( ، دیو دوروس  سیکولوس ) قرن اول ق. م ( ،پلوتارک ) قرن یکم میلادی ( و آریان  ) قرن دوم میلادی (  


پایان قسمت اول


ادامه دارد ...



Write By : Meraj Marjani

The Persian Empire”

Author: Nardo , Don

Translator: Morteza   sagheb   far “


*لطفا مطالب را بدون ذکر منبع کپی نکنید *



"لینک‌های مرتبط با این موضوع را ملاحظه کنید "



در جستجوی جام مقدس -۲





نظرات 3 + ارسال نظر
امیر جمعه 7 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:47 ق.ظ http://asangame.ir

سلام دوست من.......

خوشحال میشم به سایت منم سر بزنی

اگه منو لینک کند ۱ دینا ممنون میشم..... (:

بعد خبر بدید منم یه وبلاگ دارم اونجا لینکتون میکنم..


asangame.ir

[لبخند][چشمک][گل]

دوست عزیز وب خوب و مفیدی دارید ، ولی‌ متاسفانه وب عجایب باستان شناسی‌ تنها با وب‌هایی‌ که در مورد ، باستانشناسی ، تاریخ ، جغرافیا ، نجوم و مانند اینها تبادل لینک می‌کند ، شما دوست عزیز میتوانید در قسمت خبرنامه عضو شوید .

hamideh alizadeh یکشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:25 ب.ظ

سلام، برای اولین بار یک وزیر خانم بهداشت داشتیم این را هم بیرون کردند.گناهاین خانوم این بود که اعتراض میکردند چرا بودجه بهداشت را خرج خانه سازی سپاه و بسیج میکنند. خانم عزیز، بهداشت مردم را زنده نگاه می‌دارد اما این باعث مرگ نظام ضلعم خواهد شد، نتیجتأ باید مردم را مریض و مردنی نگاه داشت که دولت و نظام و بسیج ملعون زنده بمانند.

امین یکشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:39 ب.ظ

سلام
دوست عزیز ، من که چیز چندانی از این مطلبتون دستگیرم نشد. شما بایک تیتر جالب(جستجوی جام مقدس) و با طرح یکسری سوالات بنیادی و افشای رازی نهانی متنتان را شروع کردید اما در ادامه کلا از موضوع مورد نظر منحرف شدید. لطفا در نوشتارتان دقت بیشتری به خرج بدید
با تشکر

با سلام
شاید به نظر شما مطلب مورد نظر با متن مطابق نباشد ولی منظور بنده از طرح این تیتر ، رمز و رازی بود که در مورد فرهنگ ایرانیان و یونانیان وجود داشت ، جام مقدس به یک مطلب رمز گونه اشاره دارد .
موفق باشید . با تشکر از تذکری که دادید . موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد